Industrifacket söker organiseringsombudsman

Finlands största fackförbund inom industrin, Industrifacket, söker en organiseringsombudsman till sitt energiska och utvecklingsorienterade team i Sydvästra Finland (Egentliga Finland, Satakunta, Åland). Organiseringsombudsmannen är stationerad på regioncentret i Åbo.

I egenskap av organiseringsombudsman ansvarar du för planering, koordinering och utveckling av organiseringsverksamhet och medlemsrekrytering i ditt område samt leder organiseringskampanjer.

Vi önskar att du:

• har erfarenhet av organisering
  • känner till arbetslagstiftning och anställningsvillkor
  • är initiativrik
  • kan jobba självständigt
  • känner till fackföreningsverksamheten
  • kan förhandla
  • har möjlighet att resa i jobbet
  • vi uppskattar kunskaper i finska, svenska engelska och ryska

Vi erbjuder

• intressanta arbetsuppgifter
  • goda utvecklingsmöjligheter
  • en flexibel och uppmuntrande arbetsgemenskap
  • en fast anställning

Lön och anställningsvillkor enligt gällande kollektivavtal.

Ansökningstiden löper ut 6.2.2022. Arbetet inleds 1.4.2022 eller enligt överenskommelse. Intervjuerna går av stapeln i Helsingfors 16.2.

Mer info: Organiseringsansvarig Kaisa Niskanen, (på finska) tel. 040 830 5684 (fredagen 28.1. kl. 13.30–17 och torsdagen 3.2. kl. 13–18) eller per e-post [email protected].

Sök senast 6.2