Industrifacket söker arbetsmiljöexpert

Är du bekant med frågor som gäller arbetarsäkerhet och arbetarskydd? Är du intresserad av att utveckla kvaliteten på arbetslivet och arbetsmiljön? Då är du kanske den expert vi söker till vårt arbetsmiljöteam.

I ditt jobb utvecklar du och fungerar som rådgivare för förtroendevalda och medlemmar på arbetsplatser inom Industrifackets avtalsbranscher när det kommer till frågor om arbetsmiljö och arbetarskydd. Du arbetar aktivt för hälsa i arbetslivet, jämställdhet och jämlikhet. Du ansvarar också för frågor som berör rättskydd och social trygghet.

Du klarar av att arbeta med olika typer av nätverk. Du kommer sannolikt att dra utbildningar och andra evenemang. Du talar och skriver en god finska. Vi uppskattar goda kunskaper i svenska, engelska och andra språk.

Du för fram våra gemensamma mål genom din expertis och sakkunskap och med hjälp av din positiva attityd. Du är en flexibel och rättvis arbetskompis och teamspelare.

Din bas finns på Industrifackets huvudkontor i Hagnäs i Helsingfors men du jobbar runtom i Finland. Vi erbjuder ett mångsidigt jobb. Jobbet börjar 1.8.2022 eller enligt överenskommelse. Tarjoamme monipuolisen työn merkityksellisessä työpaikassa! Työt alkavat 1.8.2022 tai sopimuksen mukaan.

Sök senast 15.5.2022

Mer information: arbetsmiljöchef Vesa Kotaviita, tel. 0400 460 669 ti–to kl. 16–17, eller per e-post [email protected].