Utbildning lönar sig alltid – välkommen till Murikka!

Industrifacket anordnar kostnadsfri utbildning för alla sina medlemmar och lagen om studieledighet ger alla möjlighet att ta ledigt från sitt arbete för att delta i utbildning. De flesta av förbundets kurser ordnas på förbundets eget Murikka-institut i Teisko i Tammerfors. Under kurserna bjuder förbundet på helpension och ersätter såväl resekostnader som inkomstbortfall.

Var hittar jag information om kurserna?

Alla kurser finns samlade i studiehandboken. Läs handboken här.

Ett tryckt exemplar av studiehandboken kan redan finnas i pausrummet eller på anslagstavlan på din arbetsplats. Om inte, kan du beställa den till arbetsplatsen här.

Hur söker jag till en kurs?

När du hittar en kurs som passar dig, kom överens om studieledighet med din arbetsgivare. Efter det fyller du i en elektronisk kursansökan i Telmo. Om kursen är full kan du anmäla dig i kön.

Före kursen får du ett bekräftelsebrev som innehåller all nödvändig information samt kontaktuppgifter ifall det uppkommer frågor.

Vad är kursstöd?

Om du arbetar och deltagandet i kursen medför inkomstbortfall, är du berättigad till kursstöd från förbundet. Det skattefria stödet består av kursdagpenning på 43,44 euro/kursdag och stipendium på 39,12 euro/kursdag.

Dessutom ersätts resekostnader enligt det billigaste färdmedlet. Reseanvisningar finns här.

Hur bor man på Murikka?

På Murikka bor du bekvämt i nyrenoverade rum. Undervisningslokalerna är moderna och trivsamma. I paketet ingår även måltider.

På fritiden finns ett mångsidigt utbud av aktiviteter. Du kan bland annat motionera, bada bastu eller titta på TV i lugn och ro på ditt eget rum eller i de gemensamma lokalerna.

Bekanta dig med kursutbudet och anmäl dig. Lärande är närande!