Industrifacket önskar god jul

Industrifacket önskar alla medlemmar en riktigt god jul och ett gott nytt år 2023!

Industrifacket inleder julhelgen fredagen den 23.12 klockan 14. Förbundets servicenummer betjänar i vanlig ordning från och med tisdagen 27.12. Arbetslöshetskassan A-kassans öppetider finns här.

Jul i sinnet

Förbundets medlemmar med nära och kära firar jul på sina håll. Någon kanske vid ett bord i sällskap av så gott som hela släkten, någon kanske med vänner, en annan kanske ensam. Varje år firar medlemmar i Industrifacket jul i arbetets tecken. Oberoende var ni är ska ni ha en fin julhelg.

Antalet mindre bemedlade barnfamiljer har ökat snabbt i Finland. Fattigdom orsakar brister i de grundläggande behoven och upplevelser av ensamhet och utanförskap. Insamlingen Jul i Sinnet gläder 21 000 mindre bemedlade familjer med ett matpresentkort.

Industrifacket har i år, liksom tidigare år, deltagit i insamlingen Jul i sinnet.
Privatpersoner och organisationern kan delta i insamlingen.

Mannerheims Barnskyddsförbund och Finlands Röda Kors turas om att ansvara för kampanjen. År 2022-23 är det Finlands Röda Kors som ansvarar för kampanjen.

Det gångna året har också präglats av ett brutalt anfallskrig i Europa. Ukrainarna firar jul och nyår på många håll till ljudet från flyganfall. Industrifacket har deltagit i insamlignar för Ukrainas folk.

Industrifackets fackavdelningnar ska ha ett stort tack för det stöd som man visat i år. En kall vinter står inför dörren i Ukraina och fortfarande är behovet av hjälp stort.

Det bästa sättet att hjälpa är genom välkända och pålitliga organisationer. Via dem når din hjälp säkert fram.