Industrifackets kongress i Tammerfors 22–24.5 – följ med direktsändningen

Finlands största fackförbund, Industrifacket, samlas till förbundskongress i Tammerfors 22–24.5. Sammanlagt 442 kongressombud funderar, diskuterar och stakar fram förbundets följande linje för följande femårsperiod.

Ordförandevalen sker på tisdagen.

Bland de utländska gästerna finns höjdare bland annat från systerförbund i de nordiska länderna, Tyskland och Frankrike, men också från de internationella fackliga organisationerna.

Nytt för den här gången är att kongressen inte bara sänds direkt över webben utan enl livestudio bjuder på både information och lättare program. Livesändningarna, intervjuerna och det övriga programmet belyser förbundskongressens gång, händelser och bakgrund.

Sändningsschemat och länken till sändningen publiceras på Industrifackets webbplats samma morgon som förbundskongressen börjar www.teollisuusliitto.fi. Kongressen inleds med en invigningsceremoni klockan 10.