Ny personal på Industrifacket

Industrifackets styrelse fattade idag beslut om att anställa nio nya arbetstagare till förbundet.

Till Industrifackets enhet för samhällspåverkan utsågs Ville Kopra, 38, till kommunikationschef och Veli-Matti Kauppinen, 44, till kommunikationsexpert. Båda har tidigare jobbat bland annat på Metallförbundet.

Största delen av de nya arbetstagarna börjar jobba inom förbundets organisationsverksamhet. Petteri Männistö blir ansvarig ombudsman för ungdoms- och studerandeverksamheten, Jani Väisänen blir regionombudsman i Jyväskylä, Mikko Virolainen blir regionombudsman i Tavastland. Sami Nyman i sin tur blir regionombudsman vid Uleåborgs regionkontor och Mika Kolehmainen blir organiseringsombudsman i verksamhetsområdet för sydöstra Finland, Savolax och Karelen.

Martti Paavilainen börjar jobba som avtalsexpert på specialbranschernas sektor och Juha Vasara som lärare inom arbetarskyddet på Murikka.