Industrifackets medlemmar gör inte arbete Pappers satt i strejk

Pappersförbundet har utlyst strejk på 67 arbetsplatser som följer Pappersförbundets kollektivavtal.

De medlemmar i Industrifacket som jobbar på de här arbetsplatserna i strejk gör inte arbete som satts i strejk.

Om man jobbar på ett ställe där Pappersförbundets strejk gäller ska medlemmen vara i kontakt med pappersförbundets huvudförtroendeman och kontrollera strejkgränserna.

Om det exakta stället för utförandet av arbete inte fastställts i anställningsavtalet kan arbetsgivaren bestämma att arbetstagaren arbetar på ett annat ställe där strejken inte gäller.

Om något är oklart får du information från Industrifackets anställningsrådgivning, tel. 020 690 447. Tjänsten svarar på frågor vardagar kl. 8.30–15.