Ny medlemsförmån för mobil medlemkortsanvändare: Gratisbiljett för att följa Mästerskapsligan

Medlemmarna i facket har en fantastisk möjlighet att gå och titta på volleyboll från läktaren. På ditt mobila medlemskort hittar du en gratisbiljett till en Mästerskapsligans match. Så gå och heja på ditt hemmalag till seger!

Mästerskapsligans serie spelas 1.10.2020–3.3.2021. Under den tiden har du möjlighet att gå och titta på en match med gratisbiljetten som finns på ditt mobila medlemskort. Visa och använd biljetten i biljettkassan. På grund av coronavirusläget förutsätter en del av ligalagen att man på förhand bokar platsbiljetter till matcherna. Kolla på lagets webbsida hurdana regler de infört för biljetterna.

Om du inte redan har ett mobilt medlemskort ladda ned det direkt. Instruktioner till det finns nedan.

Instruktioner för nedladdning av ett mobilt medlemskort

Mästerskapsligan i volleyboll

Mästerskapsligan är den högsta liganivån i finsk volleyboll. I serien kämpar de ljusaste volleybollstjärnorna från herrarnas och damernas SM-serie.

Det finns tio dam- och herrlag var, så det saknas inte fart och tuffa situationer i denna serie. Matcherna spelas på 18 platser från söder till norr och från väst till öst.

Dessa 20 lag är på jakt efter att bli en finsk mästare. Mästerskapet ger laget rätt att representera finsk volleyboll mot de tuffaste europeiska lagen i Europeiska Champions League nästa säsong.

Mer information finns på Mästerskapsligans hemsida (på finska).

Du hittar herrarnas matchprogram här.

Du hittar damernas matchprogram här.

Ett samarbete mellan Industrfacket och Volleybollförbundet

Sommaren 2020 inledde Industrifacket och Volleybollförbundet ett tvåårigt samarbete.

Genom samarbetet kommer Industrifacket att stödja verksamheten i Volleybollförbundet runt om i Finland och synas på de viktigaste volleybolltävlingarna som Mästerskapsligan, Finska cupen, Power Cup och EM i volleyboll i Tammerfors hösten 2021.

Industrifacket är huvudpartner till pojklandslaget Murikat. Konferenshotellet Murikanranta fungerar som ett lägerställe speciellt för pojkar men även för flicklandslagen vid sidan av Volleybollföreningens träningscenter.