Enklare än tidigare att anmäla sig till kurser

Fackets nya elektroniska anmälningssystem Telmo ersätter gradvis den traditionella pappersblanketten för kursanmälan. Telmo finns på adressen teollisuusliitto.etapahtuma.fi.

I systemet kan du anmäla dig till både Murikka-kurser och regionala helgkurser, och dessutom kan du bläddra i din egen kurshistorik. Vid starten kommer Telmo bara att vara på finska, men senare även på svenska.

Logga in genom att mata in ditt efternamn, födelsedatum (dd.mm.åååå) och medlemsnummer. Du hittar medlemsnumret till exempel på ditt mobila medlemskort.

Många kurser att välja på i Telmo

Förbundets kursutbud är brett och det finns utbildningar för alla medlemmar som är tillgängliga på arbetsmarknaden. Lagen om studieledighet erbjuder alla en möjlighet att delta i utbildning.

Och det bästa av allt: kurserna är helt kostnadsfria för fackets medlemmar! Läs mer om kursstöd och resor här.

Välkommen på kurs – utbildning lönar sig!