Dra nytta av medlemsförmånerna under semestern

Semestersäsongen närmar sig och många planerar redan vad de ska göra på semestern och vart de ska åka själva och tillsammans med familjen under semestern. Som medlem i Industrifacket är du berättigad till många förmåner som det nu lönar sig att dra nytta av.

Industrifackets medlemmar kan till exempel hyra flera olika semesterboenden runt om i Finland. Förutom de mångsidiga veckoaktierna finns också fackets egna semesterboenden Ruka-Ihting, Ängesholm, stugorna Pankkotupa och Tuunaantupa i Punkaharju och stugan Puusärkkä i Kalajoki.

Rederierna erbjuder också förmåner till Industrifackets medlemmar. Medlemmarna i Industrifacket kan till exempel ansluta sig gratis som medlem, direkt till den mellersta Silver-nivån i Tallink Siljas Club One. Förmånerna på Silver-nivå innehåller en grundrabatt på upp till 20 procent på normalpris. Också Viking Line och Eckerö Line erbjuder kryssningsresor till förmånspris till medlemmarna i Industrifacket.

Många spa- och och andra hotell erbjuder också medlemsförmåner. Till exempel GreenStar Hotels erbjuder medlemmarna i Industrifacket rabatt på redan förmånliga priser för tjänste- och fritidsresor, och i det storslagna hotellet Murikanranta i Terälahti i Tammerfors får du en medlemsförmån på 20 euro på dina bokningar.

Längtar du efter en bilsemester eller behöver du hyra en bil förmånligt för sommarbruk? Också för sådana planer finns det förmåner till Industrifackets medlemmar. Medlemmarna i Industrifacket kan utnyttja Hertz biluthyrningsförmåner både i Finland och utomlands. I Finland innehåller förmånspriserna obegränsade körkilometrar, krockförsäkring (CDW) och stöldförsäkring (TP) med 980 euros självrisk. Med medlemskortet får du också rabatt på bränsle på St1- och Shell-stationer runt om i Finland.

Vi hoppas att alla semesterfirare får njuta av den härliga solen! När solen skiner från en klarblå himmel lönar det sig att skydda sina ögon med solglasögon, som Industrifackets medlemmar med sina familjer kan köpa till ett nedsatt pris i Synsam.

Bekanta dig med våra omfattande medlemsförmåner och ta i bruk de som funkar för dig! Trevlig sommar!