E-tjänst för förtroendevalda

Anmälan om förtroendevalda kan nu göras genom E-tjänsten

Från och med 30.11 kan man lämna in anmälan om val av förtroendevalda på asiointi.teollisuusliitto.fi. Du kan i tjänsten anmäla om förtroendevalda både för fackavdelningar och arbetsplatser.

De blanketter som kräver underteckning skickas genom systemet för e-signatur, då personen som fyller i blanketten skickar den. Blanketterna går också automatiskt till förbundet för behandling.

Gör så här:

• Logga on på asiointi.teollisuusliitto.fi med hjälp av stark identifiering (mobilcertifikat eller nätbankskoder)
  • Systemet känner igen att du har rätt att fylla i en anmälan
  • Du hittar anmälningarna under Lomakkeet (blanketter)
  • Se till att du har all information som behövs (mäkt med en röd stjärna), så att du kan skicka in den ifyllda blanketten
  • Fyll i blanketten och skicka in den
  • De blanketter som ska undertecknas skickas automatiskt elektroniskt för e-signatur
  • Blanketten går direkt till förbundet för behandling

Stödtelefon och e-postservice för förtroendevalda

Om du har problem med att använda E-tjänsten eller fylla i blanketten kan du vända dig till förbundet:

• Telefon 0800 414 778.
  • Telefontjänsten håller öppet vardagar klockan 9–12
  • E-post [email protected].