E-tjänst för förtroendevalda

E-tjänsten för huvudförtroendemän öppnar på onsdag

Industrifacket har under hösten tagit i bruk en ny E-tjänst för förtroendevalda. Onsdagen 30.11 öppnas tjänsten för huvudförtroendemän. Du kommer åt tjänsten på asiointi.teollisuusliitto.fi antingen med dina personliga nätbankskoder eller mobilcertifikat.

E-tjänsten är som ett arbetsbord för huvudförtroendemannen. Där finns samlat allt viktigt som huvudförtroendemannen behöver för att sköta sitt uppdrag. Genom tjänsten kommer huvudförtroendemannen åt att kolla kollektivavtalet i den egna branschen samt olika tolkningar och direktiv som gäller avtalet. Genom systemet kan man också vara i kontakt med anställningsrådgivningen. I E-tjänsten finns för tillfället också länkar till medlemsuppgifter för det egna verksamhetsstället (eHallinta) och förbundets kurssystem Telmo.

De företagsspecifika kollektivavtalen finn ännu inte tillgängliga i webbtjänsten. De kommar att föras in senast före slutet av 2022.

Utvecklingen av tjänsten är fortfarande i barnaskorna, så kommentarer om hur systemet fungerar och förbättringsförslag är varmt välkomna. Respons som gäller E-tjänstens bruksområde för huvudförtroendemän kan meddelas direkt till förbundets anställningsrådgivning per e-post [email protected] eller genom att ringa till numret 020 690 447.