Hoida jäsenasioitasi

Ovathan jäsentietosi ajan tasalla? Voit päivittää ne helposti internetissä kirjautumalla verkkopankkitunnuksillasi Teollisuusliiton sähköiseen asiointiin. Tarkista ainakin yhteystietosi, toimipaikkatietosi ja tilinumerosi.

Voit hoitaa jäsenasioitasi myös ammattiosastosi taloudenhoitajan tai jäsenhuoltajan kanssa. Heihin saat yhteyden työpaikkasi luottamusmiehen kautta. Lisäksi Teollisuusliiton aluetoimistot tai liiton jäsenrekisteri auttavat jäsenasioissa. Jäsenpalvelun yhteystiedot ovat vuoden 2017 loppuun asti seuraavat:

Teollisuusliitto

020 77 41180 ja sähköposti jasenrekisteri@metalliliitto.fi

TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto

09 7739 7455 ja sähköposti jasenrekisteri@teamliitto.fi

Puuliitto

09 6151 6445 ja sähköposti jr@puuliitto.fi

Erityisen tärkeää on huolehtia jäsenyyden säilyttämisestä, jos työelämässäsi tapahtuu muutoksia. Esimerkkejä tällaisista muutoksista ovat

• siirryt toiseen ammattiliittoon/työttömyyskassaan,
  • siirryt toisen työnantajan palvelukseen,
  • vaihdat ammattiosastoa,
  • siirryt yrittäjäksi,
  • siirryt työnantajaperinnästä itse maksavaksi jäseneksi tai päinvastoin,
  • siirryt osa-aikaeläkkeelle tai kokonaan eläkkeelle,
  • muutat toiselle paikkakunnalle.

Osoitteenmuutos

Kun muutat, muista tehdä virallinen osoitteenmuutos. Näin varmistat, että osoitteesi pysyy oikeana jäsenrekisterissä. Osoitteenmuutoksen voi tehdä postista tai maistraatista saatavalla lomakkeella tai osoitteessa www.muuttoilmoitus.fi.

Siirtyminen Teollisuusliittoon toisesta ammattiliitosta tai työttömyyskassasta

Jos jäsen eroaa toisesta liitosta/työttömyyskassasta ja liittyy liittoon/työttömyyskassaan kuukauden sisällä siitä, kun jäsenyys lakkasi edellisessä liitossa/työttömyyskassassa, hän saa laskea hyväkseen edellisen kassan jäsenyys- ja työssäoloajan.

Tarkista, että tieto edellisestä liitosta/työttömyyskassasta on ilmoitettu Teollisuusliiton jäsenrekisteriin.

Yrittäjät

Mikäli työllistyt omassa tai perheenjäsenten omistamassa yrityksessä, ota selvää kuulutko yrittäjyyskäsitteen piiriin. Tässä asiassa sinua neuvoo liiton jäsenrekisteri tai työttömyyskassa. Tietoja yrittäjän työttömyysturvasta saat myös TE-toimistosta sekä internetistä osoitteesta www.ayt.fi.

Miten käytän sähköistä asiointia?

Sähköiseen asiointiin pääset kirjautumaan pankkitunnuksillasi täällä.

Palvelussa voit:

1. Muuttaa tai lisätä osoitetietoja, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.
  2. Lisätä työpaikan/toimipaikan eli sen missä olet töissä. Tämä on tärkeä tieto muun muassa mahdollisissa poikkeustilanteissa!
  3. Lisätä tilinumeron.
  4. Laskea jäsenmaksun määrän ja viitenumeron maksamista varten, jos työnantaja ei peri sitä palkasta.
  5. Ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta, kun olet sairaana, työttömänä, asepalveluksessa tai vanhempainvapaalla.
  6. Tilata mobiilijäsenkortin puhelimeesi.
  7. Täyttää ja lähettää ansiopäivärahan ensi- ja jatkohakemuksen.
  8. Lähettää hakemuksen liitetiedot.
  9. Katsella omia hakemus- ja maksutietoja.
  10. Nähdä annetut päätökset ja maksuilmoitukset.
  11. Nähdä enimmäismäärälaskureihin kertyneet päivät.