Maksumuistutus tekstiviestillä

Jos hoidat jäsenmaksusi itse, emmekä ole saaneet sinulta maksusuoritusta tai tietoa jäsenmaksuvapautuksesta eräpäivään mennessä (kuun 15. päivä), saat tekstiviestin numerosta 18200. Viestissä kysymme, kuinka voisimme auttaa.

Vastaa tekstiviestiin maksutta kirjoittamalla LIITTO, sopiva vastausvaihtoehto ja pyydetyt lisätiedot. Vastausvaihtoehdot ovat, että hoidat asian itse kuntoon, pyydät maksuviitteitä, ilmoitat palkattomasta jaksosta tai jätät soittopyynnön. Tekstiviestejä lähetetään kerran kuukaudessa.

Jos olet sopinut poikkeavasta maksuaikataulusta tai saat A-Kassasta päivärahaa, voit jättää tekstiviestin huomiotta.

Maksumuistutus postitse

Jos et ole ilmoittanut jäsenmaksuvapaudesta tai maksanut jäsenmaksujasi kuuteen kuukauteen, saat kirjeen Teollisuusliiton jäsenyysyksiköstä. Jos et reagoi siihen ja toimi kirjeessä annettujen ohjeiden mukaan, sinut katsotaan eronneeksi ja saat myöhemmin vielä eroilmoituksen. Eronneella tai erotetulla jäsenellä ei ole oikeutta liiton jäsenetuihin eikä työttömyyskassan maksamiin etuuksiin.